onsdag 4 februari 2009

Utmaning

Jag har fått en utmaning av Majsan och Puzzel jr:

5 är den röda tråden. Man ska gå in i sitt fotoalbum och kolla i femte mappen, femte bilden och lägga ut den i sin blogg och berätta om bilden. Sedan ska man skicka vidare till 5 andra bloggare.

Jag blev så full i skratt när jag såg vilken den femte bilden är i min femte mapp. En bild på Puzzel jr. Det jag kan berätta om bilden är att den kom som ett julkort till oss. Puzzel Jr är Drutts pappa. En herre i sina bästa år, en jättemysig kille med en himla trevlig matte. Och Puzzel håller sin son i tukt och förmaning, kan man säga.

Och så vilka jag utmanar:

Från hundvärlden tar jag Anna och alla hennes hundar, Monica med Bella och Soya och Sandra med sina softisar.

Sedan vill jag även utmana Jessica och Ryan. Ryan drabbades av samma cancer som min lilla husse, rhabdomyosarkom. Efter en lång och grym kamp med flera bakslag har cancern äntligen erkänt sig besegrad! Ryan kämpar nu för att ta sig tillbaka till en vardag. Och han gör det med bravur! Under sin sjukdomstid fick Ryan collien Amy av stiftelsen Min Stora Dag som förverkligar svårt sjuka barns drömmar.

Den femte är Karro. På Karros blogg följde vi hur hennes dotter underbara lilla Felicia, 4 år, kämpade mot sin cancer. Felicia somnade in den 20 december 2007, varmt omgärdad av kärlek från sina föräldrar. Karro bloggar nu om hur det är att leva med en livslång sorg och att försöka ta sig tillbaka till livet utan Felicia. Bloggen är fylld med de mest underbara bilder på Felicia. Karro har rotweilern Emma som hjälper henne att leva vidare.

Inga kommentarer: