onsdag 5 maj 2010

Sir Edison for president


Valrörelsen är i full gång. Alliansen har presenterat en lista på nio saker som de inte ska göra om de vinner valet. Bodström har svarat genom att på sin blogg presentera sin lista på vad han inte ska göra.

Ja, men då så. Då gör jag likadant. Nio saker som Sir Edison inte ska göra:

kissa på dementa
försnilla pengar från barncancerfonden
bita barn
tvinga någon att gå ut med Drutt
skjutsa pensionärerna ner för ättestupan
riva TV-licensavin
förbjuda matte att äta godis (tänkte skriva Toblerone men det var för lågt)
föräta mig på korv
avskaffa julen

Glasklart vilken politik jag vill föra, eller hur?

(Beträffande Bodström hörde jag av någon att när han var justitieminister kallades han för fotbollen. Jo, det gick ju att bolla med honom hur som helst och med hjälp av en liten tåfjutt kunde man skicka honom dit man ville. Och innehållet? Bara luft.)

Vad ska du inte göra om du vinner valet?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja Du när jag fick det där mailet började skratta gott, för hur sjuttsingen kan man ta det på allvar :D

Och sedan ang saker jag lovar att inte göra om jag vinner valet ska jag fundera lite vidare på, framförallt skulle jag vilja lova att inte gå till jobbet, men det går nog inte att genomföra när Husse tillika är min chef. Kram Majsan

Erika sa...

Jag skulle inte slå ihop fler sjukhusjättar (för då slutar personalen på löpande band för att det är så kaotiskt).

Jag skulle inte heller höja bensinskatten för pudelägare som vill brumma runt i sina bensinslukande gamla volvos. Men eventuellt för alla andra.

Jag skulle inte låta några skattepengar gå till kungahuset.

Och jag skulle inte tillåta Sting att göra färre än tio konserter i Sverige per år. Enbart turné med symfoniorkestrar i USA, vad är det för dumheter???

Sarah sa...

Jag skulle inte bli tjock av choklad. Det är väl politik i samma anda som att Reinfeldt inte vill bli fotad med ballonger?