torsdag 30 juli 2009

Stackars Drutt


När vi drog ner på cortisonet började Drutt halta igen. Efter några dagar ville han inte ens stödja på benet. Nytt veterinärbesök: Artros i tåleden, säger de nu. Vi startar om cortisonbehand-lingen och lägger till glucosamin och fiskolja.

Men hans humör! Han är världens mest mattiga hund och är oftast otroligt kärleksfull. Men nu kan jag knappt åka tillsammans med honom i bakskuffen på bilen. Jag får inte heller komma i närheten av matte. Jag vet att han har ont och räknar till tio och går undan. Men har ni hört talas om ketchupeffekten? Igår flög han på mig när jag skulle gå in till min korg i sovrummet. Då kom allt! När matte drog undan grabben i bakbenen passade jag på. PANG, TJOFF, MORR, VRÅL! Oj, vad stryk han fick. Till slut var det jag som hängde och dinglade i bakbenen. Det var en ny erfarenhet...

Jag har lite dåligt samvete i dag. Det är ju synd om killen. Eller har jag det? Nja, kanske inte. Nu ligger han där i mattes knä igen. Nästa vecka ska han på spa och han får säkert en ny leksak då. Hm.

Usch vad det är jobbigt med ett sjukt syskon. Många dubbla känslor.

P.S. Agnes hälsar och tackar för alla gratulationer. Jag vet inte vad hon hade gjort igår kväll men hon var stökig när hon kom hem, och högljudd. Nästan som Drutt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men stackars Drutt! Vilket elände! Hoppas veterinären ska hitta något som fungerar till slut. Jag har nyss bytt glucosaminpreparat till Tilda. Hon får nu Seraquin. Jag drog mig till minnes att en veterinär på Strömsholm bara tyckte att han kunde rekommendera Seraquin av alla olika ledpreparat. Numera kan man ju köpa Seraquin på apoteket och inte bara hos veterinären. Vad tycker din veterinär är bra glucosaminjox?

Och... gammal pojkvän i Sirmione!! Fantastico! HUR kunde du göra dig av med honom :)?!

Kram från Erika

Howdy Sailor sa...

Artros i tåleden kan jag verkligen känna igen mig i. Har själv eländet i ryggen och man kan bli grinig för mindre.

Jessica(Ryans mamma) sa...

Du skriver så roligt ibland! Inte roligt att Stackars hunden ska ha ont eller få pms pga av mediciner dock. usch ja cortisonet kan ju mixtra med humöret..
Kram till er