fredag 26 juni 2009

Sur Edison


Drutt blir inte bättre i sitt ben. Han har fortfarande jätteont och ingen kan riktigt säga vad det beror på eller varför han inte blir bättre. Det sitter i tåleden, så mycket vet vi. Nu är det ännu striktare vila som gäller för honom. Hur roligt är det? Köpte inte vi honom för att jag skulle få det lite roligare? Nu får vi bara gå upp till närmaste skogsdunge och kissa och bajsa. Dessutom är Drutt dålig i magen av medicinen så det blir många vändor till skogsdungen.

Jag hatar skogsdungen. Hatar!!!

Inte en gång till att jag går dit!

Och torrboll kan matte vara själv! Fjantig är hon dessutom! "Hur ska vi göra då? Hur ska vi göra då?"

5 kommentarer:

mammanonna sa...

Ha ha ha! Skönt att få gå och lägga sig med ett leende på läpparna! Hälsning från Maggie att man som omväxling kan lägga sig på mage med benen utsträckta i fyra väderstreck - funkar bra det också...

Erika sa...

Hahaaaa! Hörredu matte, you just made my day. Vilken fantastisk film! Snart kommer jag och kidnappar en av Sveriges, ja kanske universums, sötaste hundar (=Sur Edison). Honom ska vi haaaa!

anna o hundarna sa...

Fniss!! Men jag håller med Edison - vill helst bara ligga och inte gå nånstans alls!

Majsan sa...

Hahaha... underbara Edison. Och jag måste bara få säga att jag tycker att det är skönt att se att det finns flera hundar som gör så där ;o)

Hoppas verkligen att Drutts tåled snart slutar att göra ont. Är det Rimadyl eller Metacam han får för det onda? Puzzel tål inte Rimadyl, men Metacamet fungerar jätte bra. Magen har inte tagit stryk en enda gång sedan vi bara använder Metacam.

Svettiga kramar från oss
Majsan

Honungspojkens mamma sa...

Helt rätt position i sommarvärmen, Sir Edison!

Snart ska Honungspojken åka till farmor och farfar och leka med deras lilla svarta dvärgpudel - som är aningens för studsig för hans smak...