söndag 16 augusti 2009

Danskurs

Ända sedan Let's Dance har Drutt och jag velat gå en danskurs. Men nej då. "Aldrig", sade matte. "Vill jag fara runt och svettas gör jag det hos Friskis & Svettis där jag slipper bekymra mig om rinnande mascara och får svettas hur mycket jag vill."

Torrboll! Hon är nog rädd för killbaciller.

Gissa då om vi blev glada när det i fredags kväll ringde på dörren hos mattematte och hussehusse:

"Hej, jag heter Dimma och är en storpudelflicka. Jag hörde att ni vill lära er dansa!"

Yippie!!!

Drutt var först ut och han levde verkligen upp till sitt riktiga namn Gene Kelly.



Efter ett tag fick Drutt vila - medelst fasthållning - för att inte hans skada skulle förvärras. Då bjöd jag upp!



Men hallå! Är du redan trött? Kom igen då! Vi vill dansa mer!

3 kommentarer:

Gunn sa...

Haha...vilka charmörer ni är! Dimma slänger sig på rygg sådär redan efter första dansen!

Majsan sa...

Skrattade gott åt Gunns's kommentar. Den satt verkligen!!

Puzz på nosen på er charmörer.

Edison sa...

Jag förstår inte. Vad menar ni?