torsdag 6 augusti 2009

Hörs och syns!

Ibland när K-J har jobbat natt kommer han och sover hos oss. Om han sover i Agnes rum är det ok. Det är ingenting ovanligt att den dörren är stängd halva dagarna. Men i dag sov han i min lilla husses rum. Jag tycker inte om att den dörren är stängd! Först krafsade jag på dörren för att han skulle öppna, sedan gav jag mig på handtaget. Matte motade bort mig men då bytte jag bara taktik. Med några väl valda "VOFF!" kunde jag väl få K-J att öppna dörren?

Till slut blev jag skickad till hussehusse och mattematte. Jag fick en dag på sjön med dem. Härligt, även om jag bara badar medelst iknuffning. Taskmörtar!

På kvällen kom Drutt till mattematte och hussehusse. Han var superkaxig. Han hade varit på hundsim och fått så mycket beröm.

"Det du Edison, Drutt har upptäckt att han är en vattenapportör!" sade matte.

Jag beklagade mig för min kompis Truls och vi retade Drutt ett tag: "Beissmüller, ha ha, Drutt Tarzan Beissmüller!"

Tack för alla lästips förresten. Nu kan matte hålla sig lugn. Dessutom åker hon bort ett tag nu. Vi flyttar till mattematte och hussehusse. Ja!!! Glass!!!

Vi hörs och syns!

6 kommentarer:

ingela sa...

Haha,fina,söta "krullisar".
Hälsa hussehusse och mattematte,och du Lotta, HA DET SÅÅ BRA!!
Kram

Anonym sa...

Hahaaa, Beissmüller. Fnissfniss. Heja Simmar-Drutt!!! Visst är det kul med hundsim? Och matte, ha det så härligt när du reser bort, så får du ta itu med de glass-stinna pudlingarna när du har haft semester :). Kram från Erika

Leone sa...

Halloj där!
Jag tror Drutt är släkt med sin far och faster!!! simmarmästare som de är. Mamma Malva.... näe, den struntar vi i att diskutera bad med...

Ha det gott vart du nu ska!
kramar

Honungspojkens mamma sa...

Vad skönt med bra boktips och glass!

Nu har jag läst ikapp lite och han är så otroligt fin, lille David. Det gör så ont att läsa om hur tufft han haft det, och så blir man så glad och rörd av att se vilken liten kämpe han var...

En stor kram till er

Majsan sa...

Ha det riktigt gôtt!!
Kram

Anonym sa...

Hur har du haft det när matte varit borta? Hittat på mycket bus eller bara latat dig och slappat? I vilket fall som helst är det nog dags för lite träning igen

Kram Helene