måndag 29 december 2008

Vardag med guldkant

Drutts och mina vardagar börjar med en promenad med matte. När hon har åkt till jobbet gosar vi ner oss i hennes säng. Ungefär vid halv elva blir vi hämtade av Nisse, mattes pappa och min lilla husses morfar, och åker ut i skogen i ett par timmar. Därefter får vi mat och sedan har vi lugna timmen med Nisse. Ja, det kan bli flera timmar. När det mörknar börjar vi vänta på att mattematte ska komma hem och sedan på att matte ska hämta oss. Varje fredag får vi varsin glasstrut innan vi åker hem. Ganska bra dagar med andra ord!

Idag fick vår dag en alldeles speciell glans. Under vår skogspromenad stod plötsligt skogens konung framför oss, mitt på stigen. Både Drutt och jag blev alldeles stilla, tagna av en stundens allvar. Drutt skällde inte ens. Efter ett tag travade konungen majestätiskt iväg och vi sprang tillbaka till Nisse som ropade på oss. Vi höll oss ganska nära honom resten av promenaden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men vilken upplevelse. Och Edison vad duktiga ni var. Kanske din lillebror tog intryck av Dig, för det vet jag att Du är en cool Herre.

Pussar på nosen till er båda från mig