torsdag 18 december 2008

Månen



Alltid när jag tittar på månen pratar jag med min lilla husse. Är det där hans själ finns? Tänk på månens dragningskraft! Den kan flytta hela hav. Kan den då inte dra till sig en liten själ som just lämnat sin kropp?

Hej förresten. Jag heter Edison. Du får gärna göra som min lilla husse, kalla mig ”Sir Edison”. Jag är inte vilken pudel som helst. Jag är ambassadör! Jag är ambassadör för Nalles Resa. Tillsammans med dem ska jag försöka skapa ljus hos barn som har det svårt. Läs gärna mer på http://www.nallesresa.se/.

Och som om inte det räcker: Jag är dessutom årets bragdhund.

Tillsammans med min ”brorsaDrutt fick jag det fina priset den 6 december.

Men min hjälte är min lilla husse. Och jag kommer alltid att vara hans hund. Det kan ingenting ändra på!

Jag är en riktig pudel, en mellanpudel. Förra veckan såg jag Anders Borg på TV, finansministern. Han gjorde en pudel. Han medgav att det var fel att höja A-kassaavgiften. Vad söt han var. Men jag rekommenderar inte att han anmäler sig till några utställningar! Man får inte ha svansen mellan benen då.

1 kommentar:

Per-Erik sa...

Vilken fin och fantastisk ambassadör du kommer att bli Sir Edison. David är nog riktigt stolt där han nu är.