fredag 19 december 2008

Dr Drutt



Det här är Drutt. Men låt er inte luras av hans vackra ögon. Drutt är en vilde. En fulltankad bulldozer! Och han är min raka motsatt. Om vi är ute och går, till exempel, och ser en katt så tänker jag: ”Oj vilken söt och fin katt.” Drutt, han tänker: ”Mörda!”

Drutt var fyra månader när han blev portad från pudelpromenaderna, sex månader när han blev utkastad från hundcaféet, ett år när han fick dagens ris i tidningen från ”nu hundrädd farbror med tre stygn i vaden”. Nej då, jag skämtade bara. Dagens ris har han inte fått. Än.

Ja, jag vet, Drutt. Collien hade ingenting att göra på en pudelträff och den där pinschern försökte ta din kaka. Men du tog nog i lite väl .….

Nåja, jag har aldrig tråkigt tillsammans med Drutt. Och vår lilla husse tog han hand om på allra bästa sätt. Han är faktiskt väl värd sin bragdhundsmedalj, dr Drutt.

Och jag kan berätta en hemlighet. Egentligen är Drutt en liten mammagris som helst ligger i mattes knä. När ingen ser.

”Först ville jag ha en hund.
Då fick jag en pudel.
Sedan ville jag ha en pudel.
Då fick jag en Drutt.”

Foto: Majsan

Inga kommentarer: