lördag 27 december 2008

Träning

Idag tränade vi lydnad.

BORING!

Jag blir så irriterad på matte. Hon är så högljudd när hon hela tiden ropar: Bra Drutt! Duktig Drutt! Jätteduktig Drutt! Dessutom proppar hon i den stackars killen levergodis.

Jag säger bara en sak. JAG KAN OCKSÅ! MEN JAG VILL INTE!

Ta fram lite agilityhinder istället!

Men matte säger att jag inte får tävla i agility. Jag är 44,5 cm i mankhöjd och då måste man starta i large. Alldeles för högt, säger matte. Annat var det när jag tränade med min lilla husse. Han höjde hindren så mycket det gick och när matte bad honom sänka sade han:

”Jag vet vad min hund kan!”

Och det visste han!

Men faktiskt var det lite jobbigt när min lilla husse hade fått vara med hundgruppen vid Västerås-polisen en dag. Då kom han hem och ville att jag skulle krypa och attackera och jag vet inte allt. Ja, ja. Han insåg ganska snart att jag inte ville bli någon polispudel...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag hittat hit! Jag hejade på matten på "Stora Stockholm" (fast det var nog fler som gjorde det, hehe). Det ska bli skoj att läsa här på bloggen om vad ni har för er.