onsdag 24 februari 2010

Ordningen återställd

Drutten sover, Drutten sover, i sitt lugna bo...

Trodde han ja!

Natten till igår vaknade jag, ensam i vardagsrummet. Jag frös. Jag tittade på termometern och såg att det var -32 grader ute och bara något varmare inne.

Jag fick nog.

Jag gick in i sovrummet där Drutt låg i sitt ide, ställde mig över honom och visade alla tänderna samtidigt som jag morrade som en värsta mördarpudel. Drutt flög upp och sprang ut i hallen. Nöjd och belåten med att ha jagat ut honom gosade jag ner mig i hans bo. Då började matte:

"Vad sjutton Edison! Du väckte mig! Jag ska upp jättetidigt i morgon! Nu kommer Drutt att ligga och snyfta i hallen hela natten! Kunde du inte ha legat kvar i vardagsrummet?!"

Då jagade jag ut henne också.

4 kommentarer:

Ingela sa...

krullisarna har samma sovkorgar som våran lilla nyfriserade "skabbis" har här hemma!!! Han bara ÄLSKAR dom...en i hallen och en o vardagsrummet!
Godingar!!!

Anonym sa...

Men då blev du ju ensam igen Edison när både Matte och Drutt jagades ur sovrummet.

Majsan

Anonym sa...

Edison! Inte lätt att vara en pudel inte och du vet väl vad ordspråket säger: "Hur man än vänder sig så har man ändan bak". :-)
Mia

Tilda sa...

Edison, ibland får man ta till kraftfulla åtgärder. Själv räcker det att jag helt sonika lägger mig där jag har lust. Då flyr Vippe. Han kanske är rädd för min tyngd. Men så är jag också "traditionally built".