söndag 1 november 2009

Inte några helgon direkt...


Igår, när vi tog vår nästan dagliga tur till kyrkogården, trodde vi att vi gått fel. Det var alldeles fullt med folk där. Va, ska nya E18 gå här? tänkte jag. Drutt, han tog genast posto, beredd att skrämma bort alla som närmade sig vår lilla husses gravplats. En tant tittade ilsket på oss, som om vi inte skulle få vara där. Jag spände ögonen i henne och väste att vi minsann är på kyrkogården flera gånger i veckan, i alla väder, och att det alltid brinner minst ett ljus på Davids grav, dag som natt, vardag som helg. Vi har minsann aldrig sett dig här förut! lade jag till. Men det förstås, det är ju ingen som ser din tjusiga kappa om du går hit på vardagarna!

Nej, vi är nog inte mycket till helgon i vår familj ...

Ur dagboken den 5 augusti 2005
"David, vi måste sätta nålen nu. Annars måste vi sätta på ett nytt emlaplåster."
"NI RÖR MIG INTE! ERA FÖRBASKADE ÄGGSKALLAR! IDIOTER! PUCKOSKALLAR! NI RÖR INTE MIG! OCH DIG MAMMA, DIG SKA JAG ALDRIG MER KALLA MAMMA! INGEN FÅR PETA PÅ MIG! OCH ALLRA HELST INTE NÅGRA IDIOTER TILL ÄGGSKALLAR!"
"David, jag förstår att du skriker och är arg. Det är så mycket för dig nu. Du har just fått ett fruktansvärt besked. Men David, vi ska klara det här."
"HAR DU GÅTT NÅGON KURS I AMATÖRPSYKOLOGI, ELLER?! INGEN RÖR MIG, SÅ DET SÅ! ÄGGSKALLAR!"

I bilen hem från kyrkogården blev Drutt och jag osams. Oj vad vi slogs innan matte slet upp bakluckan och fick tag i Drutt i nackskinnet. Han låg överst för tillfället.

Har ni haft en fridfull allhelgonahelg?


5 kommentarer:

Anonym sa...

Fy tusan för nålar säger jag. Jag vänjer mig aldrig, och det blir inte bättre med åren. Så nu mår jag tom lite lätt illa när hundarna ska vaccineras och de däringa hemska sprutorna kommer fram, usch fy och bläh säger jag.

Kram
Majsan med nyvaccinerad Zweetie

Anonym sa...

Wow, vad busiga ni är som slåss i bilen! Tänk om man kunde göra det! Själv sitter jag i halvmörker i min halva av bagageutrymmet och har det tråkigt. Och vet ni att Tilda som har världens bästa utsikt från sin sida aldrig tar tillfället i akt och skäller på någon. Vad är det då för vits med att kunna se ut?

Voff! från Vippe

Jessica(Ryans mamma) sa...

Ojoj det låter precis som när Ryan skulle få sin nål i porten! I alla fall dem första gångerna sen blev det bråk om sondmaten. Dem stackars sköterskorna fick höra flera välvalda ord i mellanåt! men usch det är minsju inte lätt för dem med allt dem bara ska finna sig i, operationer, undersökningar, behandlingar osv. Knappt vi vuxna hade klarat det.
Dem är hjältar våra barn :)

Anonym sa...

Ska du och Drutt aldrig bli stora och väluppfostrade? Edisson jag såg allt när du skällde på katten så försök inte att skylla på Drutt. Tänk på att ni måste ta hand om er matte <3

kram från saxtanten

Ingela sa...

Jag fattar inte hur du lyckas L....
Skriv en bok!

Hur kan du lyckas få en att skratta,när man läser nåt så vidrigt...

Kram till er alla!