tisdag 27 april 2010

Steg IV, examen











Nu är terapihundskursen slut. Jag är färdigutbildad! I helgen var det examenshelg. På grund av att vi inte hunnit göra alla praktiktimmar blev det ingen uppkörning för oss. På schemat stod dock även ett lydnadsprov som jag klarade med en stor stjärna i kanten! Oj vad kaxig jag var hela dagen. Jag är en lydnadspudel!

Ja, i alla fall till klockan fem. Då visade jantelagen att inför den är vi alla lika. Pudlar som människor. En altandörr var i vägen när jag glad i hågen spurtade fram till matte. Jag är fortfarande lite yr i pälsmössan.

4 kommentarer:

Majsan sa...

Jag har en tanke om att köra en "Budkavle" med valp-flytan via pudelforumet. Får se om någon nappar på det. För inte ska den behöva ligga oanvänd.

Erika sa...

Grattisgrattis! Edison - du äger!

Honungspojkens mamma sa...

Grattis Sir Edison! Vilken lycka för de du kommer att jobba med!

Och hoppas att det är bra med lilla Drutt...

KRAM

Unknown sa...

Hittade hit ikväll och kan inte sluta läsa! Jag kommer att följa Sir Edison! Spännande att läsa om vägen till terapihund och berörande om David. Tack för att du delar med dig!