lördag 10 april 2010

Förargelseväckande beteende

Ur mattes dagbok mars 2008

När David blev sjuk och flyttade in i mitt sovrum krävde han att jag skulle sova i mer än vad jag brukade göra (fem droppar Chanel no 5).

I natt fick jag dock nog och slet av mig nattlinnet. Jag satte inte ens på mig det när jag gick upp på toaletten. När jag kom tillbaka låg David och tittade på mig. Han hade inte varit vaken på över ett dygn. Med stor möda sade han:

"Mamma, nästa gång du går upp är jag tacksam om du kan vara så vänlig att sätta på dig en t-shirt eller något."

Det var länge sedan lilla gubben sade så många ord i en följd.

David hade vid detta tillfälle en vecka kvar i livet. Han höll stilen in i det sista.

4 kommentarer:

Lena sa...

Underbart;) ja av barnen får vi höra sanningen:) vad man saknar alla kommentarer.. som alltid fanns till allt...Kram

Majsan sa...

Ler gott åt Davids kommentar.

Jessica(Ryans mamma) sa...

David hade verkligen underbara och roliga kommentarer! Sin humor har han nog fått av dig :) Du verkar ha en skön humor. Jag gillar att du lyckas se allt det roliga med David för det verkar finnas en hel del roligt!
Många kramar till dig och vovvarna

Jessica

Moa sa...

Så himla skön kille!