lördag 31 december 2011

Bortrest

Ja, inte jag, utan svikarna mattematte och hussehusse. Mitt nyårslöften är att de inte ska få åka bort igen, nej inte ens gå hemifrån utan mig. Ett annat löfte är att ingen mer ska få klippa mina klor. Hur som helst, jag tillbringar mina dagar hos bästa Anita. Det är i alla fall mycket bättre än att behöva akta sig för Drutt hemma hos matte. Har jag berättat att jag tillbringade julafton på bordet för att undgå den galna pudeln? Nej, jag överdriver aldrig! I kväll ska jag kolla in fyrverkerier. Det gör jag helst ute på trottoaren. Jag tycker att det är så vackert. Hundar är rädda för fyrverkerier, står det i tidningen. Det har inte jag läst. Gott nytt år!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kloklippning är ett otyg och fyrverkerier är vackra. Gott Nytt År! /Nelsson med matten