söndag 13 december 2009

Klart för inflyttning!

Agnes och Markus har målat klart.

Hussehusse har med hjälp av Roffe och Markus byggt staket. Hussehusse är jätteduktig på att snickra staket. Vi hörde honom muttra mellan hammarslagen att han var "ta - pang - mig - pang - fan - pang - värd - pang - nobelpriset - pang -för - pang - det - pang - här - pang - staketet - pang - pang!". Vi håller med!

Tack alla så jättemycket för hjälpen.

Den grymmaste uppgiften har legat på matte. Davids saker är nu nedpackade. Det räcker med ett ord: Ångest.



Nästa helg går i alla fall flyttlasset. Det är så himla jobbigt nu att behöva rymma varje gång vi ska åka därifrån. Jag älskar att leka ute på tomten! Lite tråkigt bara att Darwin, nej Drutt, inte har undersökt alla grässtrån färdigt än.

4 kommentarer:

Ingela sa...

*Skrattar* åt HusseHusse...kan höra honom! Dessutom kan jag se Roffe(pappa) stå bredvid med största flinet!*skratt*
Låter som ett härligt hundliv ni får därute till skogs.Vilken härlig trädgård!

Ångest.
Det förstår jag...
Tänker på er!
Kram

Anonym sa...

Det låter som att ni kommer att få ett underbart nytt hem med stor trädgård. DET skulle våra jyckar ge halva klon för :) (Tilda låter hälsa att hon har många fina tips att dela med sig av hur man snabbt förvandlar en trädgård till ett månlandskap).

Åh vad jag känner med dig, Lotta, att till slut packa ner Davids saker. Vilken sorg.

Stor kram, Erika

Anonym sa...

Edison, det finns ett sätt att få Drutten att sluta dofta på ALLA grässtrån och istället nöjja sig med vartannat istället ;o) Du ser iaf ut att ha kul med din leksak.

Förstår att det är mycket blandade känslor inför flytten. Men jag hoppas att när ni är på plats att allt känns rätt.

Kramar
Majsan

Anonym sa...

Härligt att flyttlasset snart går! Väntar med spänning att få höra om alla nya pinnar, grässtrån och annat ni hittar i trädgården. Får ni tråkigt ska jag låna en löptik som får spinga runt ett tag i trädgården ;)

Duktiga ni har varit som packat ner Davids saker. Det måste varit tufft för din matte.

Många kramar Helene