lördag 7 juni 2014

Grattis Per Markus!

Det var tillsammans ni skulle förändra världen. Men Per Markus, du har visat att du fixar det på egen hand. Stort grattis till din studentexamen! Jag är så stolt över dig.

lördag 26 april 2014

"May the force be with you."

Ibland känns det omänskligt tufft, även för en pudel.

Men så, i en stund av stillhet, sköljer en kraft över mig. Jag andas ut, andas in. Några gånger till. Jag fylls av en energi. Jag orkar igen.

En kär vän sade en gång: Du får hjälp av någonting. Jag har sett det flera gånger. Hur en kraft fyller dig och du reser dig.

Min vän är andligt lagd. Det är inte jag. Men energin finns där lika fullt.

måndag 24 mars 2014

Hm...

...det sägs att Barncancerfonden Mellansverige har en pudel i sin styrelse.

fredag 7 mars 2014

Tillbaka

Nu har det gått lite mer än en månad sedan vår Frits försvann. I veckan slog det mig att han var borta för alltid, att livet och framtiden med Frits var över. Tanken gjorde mig ledsen men efter bara en stund reste jag mig och gick vidare.

På torsdag har det gått sex år sedan David somnade in. Inte för ett ögonblick kan jag ta till mig att livet och framtiden med honom är borta, att han inte kommer tillbaka. Gör jag det, reser jag mig inte igen.

lördag 26 oktober 2013

Ett nytt datum

Så lades ett nytt datum till i berättelsen om pojken på berget. Den 26 oktober 2013 är dagen då vi tog en promenad över Regnbågsbron och skymtade det stora mäktiga berget långt där borta. Vi kunde inte se, inte höra, bara föreställa oss. En pojke och hans Drutt.

fredag 2 augusti 2013

I will survive!



Sakta men säkert återhämtar jag mig. Kajzza och jag tror på framtiden och har tillsammans åtagit oss uppgiften att få ordning på lille odågan Steve. Kajzza kör Baskervilles-Kajzza-metoden medan jag är den rolige lekfarbrorn. Och det är fortfarande sommar!


Mina fina vänner.

tisdag 16 juli 2013

Håll tummarna för sir Edison!

Inlagd.
Dropp.
Smärtstillande.
Diskbråck?
Anaplasma?
Tumör?
Magnetkamera i morgon bitti.
Håll tummarna, snälla ni.

fredag 14 juni 2013

Ingenting

 
 
 
Han hade velat fira den här dagen.

onsdag 27 februari 2013

Det är slut!

Det är slut! Hon har tagit min matte, min mattematte och min soffa. Kajzza hit och Kajzza dit. Hon bestämmer när vi ska leka och när vi inte ska leka. Hon bestämmer när vi ska gå ut och när vi inte ska gå ut. Kajzza hit och Kajzza dit. Det är slut!

torsdag 27 december 2012

God fortsättning!

Ni vet att jag har en kärlek i mitt liv, min lilla blomma Kajzza. Förstå därför min glädje när jag kom hem till matte i lördags och hittade Kajzza där. Jag blev så glad att jag började gråta. Kajzza och jag fick en fin julafton tillsammans och planerar nu för en härlig nyårsafton. Kanske kanske blir Kajzza kvar hos oss... 

God fortsättning mina vänner!